Bloggen - 75% googlar innan dom handlar

75% googlar innan dom handlar

75 procent av svenskarna, eller 5,2 miljoner personer, söker efter information om varor och tjänster på nätet, enligt rapporten IT bland individer 2011 från Statistiska Centralbyrån. Det är bara internetbanken och nyhetssajter som är populärare sysselsättningar på internet.

Idag har 87 procent av svenskarna tillgång till bredband i hemmet enligt rapporten IT bland individer 2011 som publiceras av Statistiska Centralbyrån. Skillnaderna är små mellan åldersgrupperna, även om räckvidden minskat till 67 procent i åldrarna 65-74 år.

Skillnaden i användarmönster mellan män och kvinnor på internet håller på att suddas ut. När det gäller sociala medier deltar kvinnorna (57 procent) tom i större utsträckning än männen (50 procent). Skillnaden är störst i åldergruppen 45-54 år där 52 procent av kvinnorna deltar på sociala nätverkssajter medan endast 30 procent av männen gör det.

Den stora skillnaden i fråga om användandet av sociala medier handlar om ålder. Mer än 90 procent av alla unga mellan 16-24 år är aktiva på sociala nätverkssajter såsom Facebook och Twitter.

Unga män och kvinnor deltar i nästan lika stor uträckning, 93 procent av kvinnorna och 95 procent av männen.

Källa: Jajja

Kontakta mig!

Kontakta mig

Vänligen fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi er så snart vi har möjlighet.